Rond feestdagen kan het voorkomen dat bestellingen vertraging oplopen. Wij proberen iedere bestelling zo snel mogelijk te verwerken.

Zodra je je bestelling hebt geplaatst ontvang je direct een bevestiging per mail. Hierin vind alle gegevens en de factuur van je bestelling.
​Je ontvangt een betalingsbevestiging zodra wij de betaling hebben ontvangen. ​Als je betaling is ontvangen zullen wij de bestelling zo spoedig mogelijk verzenden.

Bestellingen geplaatst op zondag t/m donderdag voor 17:00 en betaald, worden op dezelfde dag nog verzonden. Je ontvangt een bericht wanneer je bestelling is overgedragen aan de postkoerier. In de meeste gevallen heb je je bestelling de volgende dag direct in huis, maar let op, dit kunnen wij helaas niet verzekeren. Onderstaand vind je een overzicht met de levertermijnen. 

Veel voorkomende vragen:

Waarom verzendkosten?

Dit is vrij eenvoudig: de kosten die gemaakt worden voor het verzenden van jouw bestelling moeten op de een of andere manier betaald worden. De meeste webwinkels berekenen deze kosten door via een opslag in de verkoopprijs van de producten. Wij van PS Parts kunnen onze producten gerust allemaal iets duurder maken en daarmee doen alsof we geen verzendkosten rekenen - zoals meestal gebeurt bij andere webwinkels. Dit vinden wij echter niet de eerlijke manier omdat  jij als klant, die meerdere artikelen bestelt, dan voor elk artikel verzendkosten betaald. Bij grote bestellingen met meerdere artikelen betaal je dan al snel meer dan het dubbele! Oneerlijk, niet? 

Waaruit bestaan de verzendkosten?

De verzendkosten bestaat uit meer dan enkel de protikosten (de postzegel), namelijk uit:

  • Portikosten 
  • Verpakkingkosten
  • Labelkosten

Dit te samen maken de totale verzendkosten, hierdoor kan het dus soms zijn dat je heel iets extra verzendkosten hebt betaald dan de eventueel vermelde portikosten op de enveloppe.

Waarom doen wij dit?
Wij kiezen er voor om deze kosten niet bij onze productprijs op te rekenen, maar transparant eenmalig bij de verzendkosten op te plussen.
Wanneer wij er wel voor hadden gekozen om deze kosten bij in de productprijs te berekenen worden bestellingen met meer dan één product onnodig duurder en betaal je in verhouding veel meer (dan nodig).

Verschillende verzendmethodes

Wij bieden verschillende verzendmethodes aan, zo is er keuze uit het basic verzendpakket, basic+ verzendpakket of het luxe verzendpakket. Ook is de keuze aanwezig om je bestelling af te halen bij een PostNL afhaalpunt of een DHL afhaalpunt*. Voor inwoners van gemeente Enschede is het mogelijk om je bestelling dezelfde dag nog te ontvangen.

*indien je bestelling hiervoor in aanmerking komt verschijnt deze optie bij het selecteren van je leveringsmethode. Niet iedere bestelling is geschikt om naar een afhaaltpunt te verzenden. 

Wat is het verschil tussen het basic pakket, basic+ pakket en het luxe pakket?

Het basic verzendpakket wordt verzonden via de brievenbuspost. Hierdoor is deze methode het voordeligst maar ook langer onderweg.
Houdt er rekening mee dat leveringen via deze methode altijd op eigen risico is!
Het basic+ verzendpakket wordt ook verzonden via de brievenbuspost, maar krijgt wel een track en trace code mee. Hierdoor is jouw bestelling te traceren en weet je dus altijd wanneer je jouw bestelling kunt verwachten. Houdt er rekening mee dat leveringen met deze methode gedeeltelijk op eigen risico is.
Het luxe verzendpakket wordt verzonden via de pakketdienst. Hierdoor is deze methode prijziger dan het basic verzendpakket, maar je zending is minder lang onderweg! Deze leveringen zijn altijd verzekerd. 

Pakket Land Prijs Levering* Track & Trace Zending verzekerd
Afhalen in Enschede/Glanerbrug NL, BE, DE Gratis Binnen 24u Niet van toepassing Niet van toepassing
Verzendpakket Basic Nederland € 1,99 - € 3,99 1-3 werkdagen Nee Nee (categorie C)
Verzendpakket Basic België € 2,49 - €4,99 3-8 werkdagen Nee Nee (categorie C)
Verzendpakket Basic Duitsland € 4,99 2-6 werkdagen Nee Nee (categorie C)
Verzendpakket Basic+ Nederland € 4,75 1-2 werkdagen Ja Ja (categorie D)
Verzendpakket Luxe Nederland € 6,99** 1-2 werkdagen Ja Ja, (categorie A)
Verzendpakket Luxe België € 9,99 - €11,99 2-3 werkdagen Ja Ja, (categorie A)
Verzendpakket Luxe Duitsland € 9,99 2-3 werkdagen Ja Ja, (categorie A)
Afhalen PostNL punt Nederland € 6,99** 1-2 werkdagen Ja Ja, (categorie B)
Gratis verzending gem. Enschede Nederland Gratis 1-2 werkdagen Nee Ja, (categorie E)
Spoedzending (Enschede) Nederland € 11,99 dezelfde dag Nee Ja, (categorie E)

*Onder normale omstandigheden, tijdens de feestdagen kunnen bestellingen enige vertraging oplopen. | NL = Nederland | BE = België | DE = Duitsland | Cat. = Categorie 
**Het kan zijn dat jouw bestelling niet in één pakket verzonden kan worden, wij berekenen dan €11,99

PS Parts probeert doorgaans alle ongetracteerde zendingen per PostNL brievenbuspost te versturen en getraceerde zendingen via DHL pakketdienst. In uitzonderlijke gevallen kan hier van afgeweken worden.

Categorie indeling

Cat. A = Je zending wordt per (DHL) pakketdienst verzonden en is altijd 100% verzekerd. Je ontvangt een track&trace code waarmee je je zending kunt volgen. Ben je niet thuis wanneer de pakketbezorger komt? Geen paniek, de pakketbezorger zal jouw pakket naar het dichtstbijzijnde afhaalpunt brengen. Je ontvangt vanzelf bericht wanneer je jouw pakket kunt afhalen.

Cat. B = Je zending wordt per (DHL) pakketdienst verzonden naar het door jou gekozen afhaalpunt. Je pakket is altijd 100% verzekerd en je ontvangt een track&trace code waarmee je je zending kunt volgen. 

Cat. C = Je zending wordt per (PostNL) brievenbuspost verzonden en is niet verzekerd. Je ontvangt geen track&trace code waarmee je jouw bestelling kunt volgen. Wanneer je zending, om welke reden dan ook, onverhoopt niet aankomen, kunnen wij samen met PostNL kijken naar een oplossing, echter is deze verzendmethode volledig op eigen risico. Zorg voor cat. C zendingen daarom altijd voor een goed adres en zorg dat het adres gemakkelijk vindbaar is (vermeld indien van toepassing altijd de toevoegingen). PS Parts adviseert om voor verzendpakket luxe of voor verzendpakket basic+ te kiezen.

Cat. D = Je zending wordt per (DHL) brievenbuspost verzonden en is verzekerd. Je ontvangt een track&trace code waarmee je jouw bestelling kunt volgen.

Cat. E = Je zending wordt persoonlijk door ons bezorgd en is 100% verzekerd. Wanneer je bestelling door de brievenbus past zullen wij je bestelling zonder afspraak bezorgen. Wanneer jouw bestelling niet door de brievenbus past, zullen wij een afspraak maken om jouw bestelling te leveren. Je ontvangt geen track&trace, wij bezorgen jouw bestelling persoonlijk. 

Om te voorkomen dat bestellingen uit categorie E vertraging op lopen kan het voorkomen dat deze bestellingen toch via een koeriersbedrijf bezorgd wordt. Uiteraard worden deze verzendkosten niet doorbelast en profiteer jij als klant toch van de gratis verzendservice. Doorgaans is deze kans het grootst rond de feestdagen.

 

Gemeente Enschede

Bevind het gewenste leveraders zich binnen de rode kaders?
Dan kom je in aanmerking voor de spoedzending (Enschede) of de gratis levering (Enschede)*

*= vraag naar de voorwaarden en de mogelijkheden