• Verzending vanaf €2,49
  • Gratis verzending Gem. Enschede

De meest gestelde vragen

Zie je jouw vraag niet in de lijst met vragen?
Neem dan contact met ons op via info@psparts.nl


Wat is de levertijd van een bestelling?

De levertijd van een bestelling varieert tussen de gekozen verzend pakketen:
Verzendpakket basic = 1-3 werkdagen
Verzendpakket luxe = 1-2 werkdagen

Voor meer informatie zie: verzending en levering

Wanneer wordt de PlayStation 5 geleverd?

Wat betreft de levering van de PlayStation 5 zijn wij afhankelijk van onze leveranciers.

Op deze pagina vermelden wij altijd direct alle informatie en updates welke ons bekent zijn.

Kan ik een bestelling retourneren? 

Ja, je kunt je bestelling tot 14 dagen na aankoop nog retour sturen. Let wel, de verzendkosten zijn voor eigen rekening. Meld je retour altijd eerst (online) aan voordat je een bestelling retour stuurt.

Voor meer informatie zie: Retourneren

Ik wil een onderdeel bestellen, welke versie moet ik hebben?

Het is belangrijk dat je jezelf deze vraag stelt, er zijn namelijk verschillende modellen van de DualShock 4. Bij de meeste onderdelen hebben wij het type-nr. vermeld staan. Wil je weten welk type controller jij hebt? Kijk dan hier

Hoelang duurt een reparatie?

In de meeste gevallen hanteren wij een reparatieduur van 1 week. De eventuele verzendperiode zit hier niet bij in berekend. 

In sommige gevallen moeten er onderdelen besteld worden, in deze gevallen kan de reparatie langer duren. Dit zullen wij communiceren.

Ik wil iets laten repareren, hoe nu verder?

Wat leuk dat je aan ons denkt! 
Via onderstaande button kun je online je product ter reparatie aanmelden. De rest wijst zich (hopelijk) vanzelf.

Ik heb me bedacht, ik wil mijn bestelling annuleren, kan dit?

Ja, mits je bestelling nog niet is verzonden kun je je bestelling annuleren. Zodra je bestelling is verzonden heb je nog 14 dagen om je bestelling te retourneren.

Voor het annuleren van een pre-order berekenen wij annuleringskosten. Dit geven wij van te voren altijd duidelijk aan bij het desbetreffende product.

Ik wil graag zakelijk bestellen, wat zijn de mogelijkheden?

In onze webshop kun je bij het afronden van je bestelling kiezen of het om een zakelijke bestelling gaat of om een particuliere bestelling. Wanneer je voor "zakelijk" kiest, verschijnen er extra velden waar je de bedrijfsgegevens kunt vermelden. 

Ik heb per iDeal of BanContact betaald, op het afschrift staat Mollie en geen PS Parts, hoe zit dit?

Om iDeal aan te kunnen bieden werken wij samen met Mollie. Mollie regelt onze online betalingen. Feitelijk betaal jij aan Mollie, en Mollie betaald weer aan ons. 

Ik wil iets bestellen, maar ik kan het niet vinden. Is er iets mogelijk?

Ja, in sommige gevallen is het mogelijk om specifieke onderdelen of accessoires te bestellen.  Neem contact op via: info@psparts.nl en geef zo duidelijk mogelijk aan wat er besteld moet worden. Geef ook het serienummer van de controller of console door zodat wij het juiste onderdeel of accessoires kunnen bestellen.

Speciaal bestelde artikelen kunnen NIET retour. 

Kan ik een bestelling ook afhalen?

Ja, je kunt je bestelling ook bij ons afhalen. Kies bij het afronden van je bestelling bij stap 2 voor verzendmethode "afhalen". De verzendkosten zullen dan komen te vervallen. 

I.v.m. de coronamaatregelen is het tijdelijk niet mogelijk om je bestelling bij ons af te halen. Als alternatief bieden wij momenteel gratis verzending in gemeente Enschede aan. Meer info? Klik hier.

Ik wil een pre-order annuleren, kan dit?

Ja, je kunt een pre-order gewoon annuleren, mits de artikelen nog niet zijn verzonden of speciaal voor jou zijn besteld. 

De annulering moet online zijn ingediend en kan tot 48 uur voor de geplande levering. later dan 48 uur voor levering? Je hebt altijd 14 dagen om je bestelling in de originele verpakking te retourneren.

Een pre-order annuleren kan hier.

Hoelang zit er garantie op een gebruikt product? (2e kansje)

Op 2e kansjes leveren wij standaard 21 dagen garantie.  Tegen een meerprijs is het mogelijk om een jaar garantie te ontvangen.

De meerprijs varieert per type product. Prijzen en mogelijkheden staan vermeld bij de producten.

Krijg ik garantie op mijn reparatie of webshop bestelling?

Ja, standaard leveren wij 120 dagen garantie (ook wel 4 maanden) op iedere reparatie, tenzij anders overeengekomen. 

Op webshop bestellingen geldt een garantieperiode van 2 jaar.

2e kansjes uitgezonderd, hier geldt 21dagen garantie.

Wat zijn de openingstijden van PS Parts?

Wij hebben geen openingstijden. Wij werken 'gewoon' vanuit huis en werken alleen op afspraak. Doorgaans is het mogelijk om een afspraak te maken tussen 18:00-20:00 (ma-do) of tussen 10:00-12:00 (za)

Onaangekondigde bezoeken kunnen wij weigeren!

Heeft PS Parts ook PlayStation onderdelen?

Wij hebben doorgaans geen onderdelen voor de PlayStation zelf op voorraad, enkel voor controllers van de PlayStation. Wel is het mogelijk om onderdelen bij ons te bestellen. Neem in dat geval contact met ons op en wij helpen je graag verder.

Kunnen speciaal bestelde artikelen of onderdelen nog retour?

Nee, speciaal bestelde onderdelen en/of artikelen kunnen niet retour, tenzij anders overeengekomen. Op de speciaal bestelde onderdelen en artikelen zit wel de standaard garantie.

Hoe weet ik of iets een speciaal besteld artikel of onderdeel is?

Speciaal bestelde onderdelen of artikelen bestellen wij speciaal op verzoek van de klant. 

Alle onderdelen en artikelen welke niet op onze webshop staan (vermeld), zijn speciaal bestelde artikelen en/of onderdelen. 

Repareren jullie alleen PlayStation controllers?

Ja, wij repareren alleen PlayStation controllers.

Maar, het is wel mogelijk om een controller van een ander type platform ter reparatie aan te bieden, deze zullen wij via onze externe partner laten repareren. Je controller is doorgaans gewoon binnen één week klaar, je ontvangt gewoon een PS Parts factuur en je ontvangst gewoon de PS Parts garantie!

Repareren jullie ook consoles?

Jazeker! Wij repareren ook consoles.

Wij zullen het defect kosteloos onderzoeken en een vrijblijvende prijsopgave sturen. 

Het is mogelijk om de volgende consoles ter reparatie aan te bieden:

- PlayStation (2, 3, 4 en 5)
- Xbox (360, One en Series X)
- Nintendo Switch

Ik heb een verkeerd artikel besteld, wat nu?

Neem dan direct contact met ons op via info@psparts.nl , wanneer je bestelling nog niet is verzonden kunnen wij vaak je bestelling nog gewoon wijzigen. Wanneer je bestelling eenmaal is verzonden kunnen wij helaas niets meer wijzigen.

Vermeld bij het contact altijd je ordernummer, en om welk artikel het gaat.


Staat jouw vraag niet in de lijst? Laat een reactie achter!

Wij zullen vervolgens jouw vraag persoonlijk beantwoorden. Indien jouw vraag een veel voorkomende vraag blijkt te zijn zullen wij deze ook toevoegen aan de lijst met veel voorkomende vragen. 

Reactie plaatsen

Reacties

JAN VERBEKE
6 maanden geleden

Beste

Mijn bestelling 2021000146 is helaas nog niet geleverd, kan ik hier een update over krijgen?

Mvg

PS Parts
6 maanden geleden

Beste Jan,

Ik zie dat je ons ook een mail hebt gestuurd. Op deze mail heb je intussen een reactie van ons ontvangen. Heb je n.a.v. deze mail nog vragen? Dan horen wij het graag!

#HD

A
7 maanden geleden

Welke oplaadpoort voor de ps4 controller heb ik nodig ?

Want bij de product specificaties wordt gesproken over jds etc

Het model is 4-472-348-04G v1

3e generatie

PS Parts
7 maanden geleden

Beste A,

Om te controleren welk oplaadpoort je nodig hebt kun je het beste je eigencontroller openen en de huidige poort bekijken, hier staat als het goed is een JDS-... nummer op. Ditzelfde nummer zal je dan kunnen bestellen om de huidige poort te vervangen.

Connector niet meer aanwezig? Check dan het JDM-... nummer op het moederbord (deze kan voor en achter zitten, per type verschillend). Is dit nummer bijvoorbeeld JDM-030, dan moet je de JDS-030 hebben.

Wens je meer informatie?

Mail dan naar: info@psparts.nl

Succes! :)

#HD